ကဆုန္လျပည့္ေန ့သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို ့၏ေန ့ထူးေန ့ျမတ္ႀကီးျဖစ္ေပသည္။
ထိုေန ့၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားကား_
၁။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သုေမဓာရွင္ရေသ့ သည္
ဤဘဒၵ..ကမ ၻာ၌ ေလးဆူေျမာက္ျဖစ္ေသာ ေဂါတမ အမည္ျဖင့္
ဘုရားစင္စစ္ဧကန္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားထံမွ နိယတ ဗ်ာဒိတ္ကို
ကဆုန္လျပည့္ေန ့တြင္ခံယူျခင္း
၂။ မဟာသကၠရာဇ္(၆၈)ခု ကဆုန္လျပည့္ေန ့တြင္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶမင္းသားအား ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း
၃။ မဟာသကၠရာဇ္(၁၀၃)ခု ကဆုန္လျပည့္ေန ့အရုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ ေဂါတမဘုရားအေလာင္း ေတာ္သည္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ရရွိေတာ္မူျခင္္း
၄။ မဟာသကၠရာဇ္(၁၄၈)ခု ကဆုန္လျပည့္ေန ့မလႅာမင္းတို ့၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၌ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူျခင္းတို ့ျဖစ္ေလသည္။
ထိုကဲ့သို ့ဘုရားရွင္၏အျဖစ္ေတာ္စဥ္တြင္ ထူးျခားမွတ္သားထိုက္ေသာ ဤကဆုန္လျပည့္ေန ့ အား“ဘုရားေန ့”့ဟုဗုဒၶဘာသာ၀င္အေပါင္းတို ့က အထြဋ္အျမတ္ထားၾကလွ်က္ ေဂါတမဘုရား ရွင္သည္ ဤေန ့ဤအခါ၌ သဗၺညုတေရႊၫာဏ္ေတာ္ကိုရေတာ္မူရန္ အားထုတ္ရာတြင္ အမွီျပဳ ေတာ္မူေသာ ေဗာဓိပင္အား ေရသြန္းေလာင္းျခင္းစေသာကုသိုလ္ေ ကာင္းမႈတို ့ကိုျပဳၾကကုန္ သည္။ ျမတ္စြာဘုရားကို အမွတ္ရကာ၊ ပူေဇာ္ျခင္းတစ္မ်ုိးဟု မွတ္ယူနိုင္ပါသည္။
ထိုသို ့အေလ့အထသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို ့အဖို ့့ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းမရွိပဲ ယခုထက္တိုင္ ႏွစ္စဥ္အၿမဲ ကဆုန္လျပည့္ေန ့တိုင္းတြင္ ေညာင္ေရသြန္းပဲြမ်ားျပဳလုပ္လွ်က ္ရွိၾကသည္ကိုေတြ ့ နိုင္ေပသည္။
ေဗာဓိပင္ဆိုသည္ကို ယခင္က ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ ေညာင္ပင္ဟုသာက်ြန္ေတာ္တို ့တစ္ေတြ သေဘာေပါက္မိသည္။ သို ့ေသာ္အမွန္စင္စစ္ ေဗာဓိပင္ဟူသည္ ဘုရားရွင္တို ့သဗၺညဳတ တည္း ဟူေသာ ေဗာဓိဥာဏ္ ေတာ္ရရန္ အားထုတ္ရာ၌အမွီျပဳေသာအပင္မ်ား (၀ါ) ဘုရားပြင့္ ေတာ္မူရာအပင္မ်ားျဖစ္ေလသည္။ ထိုအပင္မ်ားကို ေဗာဓိပင္ဟုေခၚဆို ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေဂါတမ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေညာင္ဗုဒၶေဟပင္ရင္း၌ ဘုရားအျဖစ္ သို ့့ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ရာ၊ ထိုေညာင္ဗုဒၶေဟပင္ကိုေဗာဓိေညာင္ ပင္ဟူ၍ေခၚတြင္ခဲ့ၾကေလသည္။
ဗုဒၶအယူ၀ါဒီ ဘုရားဖူးမ်ားအတြက္ ဗုဒၶဂါယာ၌ အဓိကဖူးေျမွာ္ၾကေသာ မဟာေဗာဓိပင္သည္ ေပတစ္ရာခန္ ့ျမင့္သည္။ မဟာေဗာဓိေစတီ၏အေနာက္ဖက္တြင္ရွိသ ည္။
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ၏ဖြားဖက္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္၍ သဗၺုညုတေရႊဥာဏ္ေတာ္ကို
ရရွိခဲ့ရာျဖစ္သည့္ မူလေဗာဓိပင္ ကားမဟုတ္ေပ။ သမိုင္းမ်ားအဆိုအရ ဟိႏၵူဘုရင္
သသကၤသည္ ထိုေဗာဓိပင္ကိုခုတ္လွဲ ဖ်က္ ဆီးခဲ့သည္။ သို ့ေသာ္
ထိုမဟာေဗာဓိပင္၏အျမစ္ေနရာမွပင္ေ ပါက္လာသည္။
ထိုေဗာဓိပင္္ သည္လည္း ၁၁၇၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ အပင္လဲသြားရာ၊
ထိုအခ်ိန္ကမဟာေဗာဓိေစတီကို ၿဗိတိသွ် အစိုးရအမိန္
့ျဖင့္ျပင္ဆင္မြန္းမံလွ်က္ရွိေသ ာ
ဆာ အယ္လက္ဇႏၵာ ကနၷင္ဂမ္က မူလေဗာဓိပင္ ေနရာ၌ လဲက်သြားေသာပင္မႀကီးမွ
အကိုင္းတစ္ကိုင္းကို ျပန္၍စိုက္ထားခဲ့ရာ၊ ယခုဖူးေတြ ့ၾက ရေသာေဗာဓိပင္သည္
ထိုေဗာဓိပင္ပြားျဖစ္ေလသည္။
ယခုႏွစ္ ၁၃၇၄ခုႏွစ္ကဆုန္လျပည့္ေန ့၊ ၂၀၁၂ခုေမလ၅ရက္(စေနေန့)တြင္ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ အေပါင္းတို ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား အထြဋ္အျမတ္ထားေသာအားျဖင့္ ေညာင္ေရသြန္းကာ ပူေဇာ္ဖုိ ့ရာတုိက္တြန္းလိုက္၇ပါသည္။ ။
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ...
ထိုေန ့၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားကား_
၁။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သုေမဓာရွင္ရေသ့
၂။ မဟာသကၠရာဇ္(၆၈)ခု ကဆုန္လျပည့္ေန ့တြင္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶမင္းသားအား ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း
၃။ မဟာသကၠရာဇ္(၁၀၃)ခု ကဆုန္လျပည့္ေန ့အရုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ ေဂါတမဘုရားအေလာင္း ေတာ္သည္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ရရွိေတာ္မူျခင္္း
၄။ မဟာသကၠရာဇ္(၁၄၈)ခု ကဆုန္လျပည့္ေန ့မလႅာမင္းတို ့၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၌ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူျခင္းတို ့ျဖစ္ေလသည္။
ထိုကဲ့သို ့ဘုရားရွင္၏အျဖစ္ေတာ္စဥ္တြင္ ထူးျခားမွတ္သားထိုက္ေသာ ဤကဆုန္လျပည့္ေန ့ အား“ဘုရားေန ့”့ဟုဗုဒၶဘာသာ၀င္အေပါင္းတို ့က အထြဋ္အျမတ္ထားၾကလွ်က္ ေဂါတမဘုရား ရွင္သည္ ဤေန ့ဤအခါ၌ သဗၺညုတေရႊၫာဏ္ေတာ္ကိုရေတာ္မူရန္
ထိုသို ့အေလ့အထသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို ့အဖို ့့ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းမရွိပဲ ယခုထက္တိုင္ ႏွစ္စဥ္အၿမဲ ကဆုန္လျပည့္ေန ့တိုင္းတြင္ ေညာင္ေရသြန္းပဲြမ်ားျပဳလုပ္လွ်က
ေဗာဓိပင္ဆိုသည္ကို ယခင္က ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ ေညာင္ပင္ဟုသာက်ြန္ေတာ္တို ့တစ္ေတြ သေဘာေပါက္မိသည္။ သို ့ေသာ္အမွန္စင္စစ္ ေဗာဓိပင္ဟူသည္ ဘုရားရွင္တို ့သဗၺညဳတ တည္း ဟူေသာ ေဗာဓိဥာဏ္ ေတာ္ရရန္ အားထုတ္ရာ၌အမွီျပဳေသာအပင္မ်ား (၀ါ) ဘုရားပြင့္ ေတာ္မူရာအပင္မ်ားျဖစ္ေလသည္။ ထိုအပင္မ်ားကို ေဗာဓိပင္ဟုေခၚဆို ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေဂါတမ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေညာင္ဗုဒၶေဟပင္ရင္း၌ ဘုရားအျဖစ္ သို ့့ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ရာ၊ ထိုေညာင္ဗုဒၶေဟပင္ကိုေဗာဓိေညာင္
ဗုဒၶအယူ၀ါဒီ ဘုရားဖူးမ်ားအတြက္ ဗုဒၶဂါယာ၌ အဓိကဖူးေျမွာ္ၾကေသာ မဟာေဗာဓိပင္သည္ ေပတစ္ရာခန္ ့ျမင့္သည္။ မဟာေဗာဓိေစတီ၏အေနာက္ဖက္တြင္ရွိသ
ယခုႏွစ္ ၁၃၇၄ခုႏွစ္ကဆုန္လျပည့္ေန ့၊ ၂၀၁၂ခုေမလ၅ရက္(စေနေန့)တြင္ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ အေပါင္းတို ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား အထြဋ္အျမတ္ထားေသာအားျဖင့္ ေညာင္ေရသြန္းကာ ပူေဇာ္ဖုိ ့ရာတုိက္တြန္းလိုက္၇ပါသည္။ ။
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ...
No comments:
Post a Comment